Parasol direct
| | | | | |


Heeft u vragen, aarzel niet om ons te bellen!
 
   
  Online shop
    Parasols
  Parasols Tuin
  Parasols Horeca
  Zweefparasols
  Parasols Balkon of Muur
 
    Parasol Accessoires
  Parasolvoeten
  Terrasverwarming
  Parasol verlichting
  Parasol accessoires
 
    Parasol overig
  Parasol kleurenstaal bestellen
  Wat vindt u van ons?
Parasol klantenbeoordeling
  Koop zonder risico
  Service...
Algemene voorwaarden
Veilig betalen
Transport
Herroepingsrecht
  Parasols vergelijken   Alle producten   Voorbeelden
Home > F.A.Q.
 

F.A.Q.

 Algemeen - Algemene vragen over parasols...
 Bezorging - Vragen over het bezorgen van de artikelen
 Bestellen - Vragen over het bestellen bij parasoldirect.nl
 Retouren en beschadigingen - Vragen over het terugsturen van artikelen.

Algemeen
1. Welke merken verkopen jullie?
Momenteel verkopen wij alleen het top merk Solero.
 
2. Wat is het verschil tussen een Polyester doek en een Spunpoly doek?
Spunpoly is een 100% polyester draad wat echter op een katoenen manier is geweven. Hierdoor krijgt het doek zijn klassieke, wat grove uitstraling van de wollen doeken van weleer. Vlaggen gemaakt van spunpolyester zijn zeer sterk, nemen geen vocht op en licht en kleurecht. De doeken worden standaard rondom gezoomd en aan de kopse kant voorzien van sterk band en bindlijn (met lusje voorin). Omdat het bijzonder slijtvast is wordt het vooral gebruikt voor lokaties waar veel van het doek gevergd wordt. Het gramsgewicht is 155 g/m2. Het grootste verschil met Polyester is dat Spunpoly een geweven doek van polyester is, waardoor het lichter en sterker is dan een poyester doek. Het gramsgewicht van spunpoly is 155 g/m2, waar het voor polyester kan variëren tussen 220 - 300 g/m2.
 
3. Wat is de levensduur van een parasol?
De levensduur van parasols is volledig afhankelijk van de omstandigheden waarin ze geplaatst staan. Zo zijn er o.a.: de vervuiling, de vochtigheid, en de duur en invalshoek van de zonnestraling, die een belangrijke rol spelen.
 
4. Wat is de ideale parasol grootte voor mijn terras?
Dat hangt af van de de verwachte bezetting van het terras. De meeste voorkomende diameter is Ø180cm. Echter ondervindt men heel snel de beperkingen wanneer de groep van mensen groter wordt. In de praktijk wil men dan ook grote parasols. Hiervoor neemt men dan vaak parasols van Ø400cm of Ø500cm. Indien de ruimte toch beperkt is op het terras zijn de parasols in de diameter Ø300cm populair.
 
5. Hoe belangrijk is de weersechtheid van de gedrukte kleuren bij parasols?
Van cruciaal belang voor parasols is dat het doek het gedurende een zo lang mogelijke tijd bestand zal zijn tegen de inwerking van lucht, water en zon, met andere woorden : een zo lang mogelijke weerechtheid heeft. De weerechtheid wordt uitgedrukt in waarden van de ‘blauwwolschaal’, waarbij een stukje wol wordt bedrukt met 8 soorten blauw, in (weer)echtheid oplopend van 1 t/m 8. Hierbij vertegenwoordigt 1 de slechtste en 8 de beste waarde. Door tijdens een vastgestelde periode het te testen monster en het blauwwolstaal te belichten m.b.v. een U.V.-lichtbron en daarna met elkaar te vergelijken, kan de weerechtheidswaarde worden vastgesteld. Gedurende deze proef wordt het blauwwolstaal en het monster iedere 30 minuten gedurende 1 minuut besproeid met water. We kennen ook de lichtechtheid, welke ook van 1 t/m 8 op dezelfde blauwwolschaal oploopt, maar bij deze proef wordt het monster niet besproeid met water. Slechts de invloed van U.V.-licht geldt. De lichtechtheid zal derhalve altijd beter zijn dan de weerechtheid.
 
6. Kan ik een logo of een tekst op de parasol laten bedrukken?
Ja! Dit is mogelijk. Neem contact met ons op voor de prijzen en levertijden.
 
7. Wat betekent O'Bravia?
De nieuweling die niet verbleekt: O'Bravia. Vergeleken met de doekkwaliteit Spunpoly heeft O'Bravia nog beter bescherming tegen UV-straling. Dus kleurvaster. 100% polyester van 300 g/m2, vuil- en waterwerend, schimmelvertragend. Optimale bescherming tegen UV-straling. Laat u door zijn kwaliteit verrassen.
 

Bezorging
1. Kan ik een parasol bij jullie afhalen ?
Dit is helaas NIET mogelijk. Wij leveren rechtstreeks vanuit ons centrale magazijn in Best.
 
2. Wat gebeurd er als ik niet thuis kan zijn bij bezorging?
Wij verzenden onze producten via UPS. De UPS chauffeur zal 3 keer bij uw adres langskomen. Indien u niet thuis bent, dan krijgt u een brief in de bus met verdere instructies. Indien mogelijk kunt U aangeven dat het pakket bij de buren mag worden afgeleverd. Gebruik hiervoor een briefje op de voordeur.
 
3. Kan ik mijn bestelling volgen?
Jazeker, u krijgt van ons een email met een tracking code. Deze tracking code kunt u gebruiken om de status van uw bestelling 24 uur per dag te kunnen volgen.
 

Bestellen
1. Hoe plaats ik een bestelling?
Selecteer het artikel, plaats het in de winkelwagen. Vervolgens kunt u uw afleveradres invoeren en de betaalmethode kiezen. Nadat de betaling succesvol is afgerond zullen wij uw bestelling direct verwerken en naar uw opgegeven adres verzenden.
 
2. Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Indien u een bestelling heeft geplaatst, maar u wilt deze annuleren, neem dan direct contact met ons op. Bij voorkeur helpen wij u telefonisch. Bel naar 024-7113369.
 
3. Opdracht bevestiging
Nadat uw bestelling is geplaatst zullen wij u een opdrachtbevestiging per e-mail toesturen. Hierin kunt u uw bestelling controleren en eventueel naar refereren bij een vraag.
 
4. Korting coupons
Indien u een kortingcoupon heeft van een van onze webshops, dan kunt u deze inleveren tijdens het bestelproces. Dit gaat als volgt: Plaats een artikel in de winkelwagen en bekijk de inhoud van de winkelwagen. Onder de winkelwagen kun u klikken op de link 'Kortingscoupon?'. Na het klikken verschijnt een tekstveld om de code in te voeren. Bevestig met de knop 'Inleveren'. De winkelwagen zal de kortingscoupon verrekenen en het kortingsbedrag direct weergeven.
 
5. Hoe kom ik aan een kortingscoupon?
Een kortingscoupon kunt u krijgen op een van de volgende manieren: - Offline media: magazine, flyer; - Reclamatie of vergoeding bij vorige order; - Ontvangen bij een eerdere bestelling bij een webshop van Intrastores.
 

Retouren en beschadigingen
1. Hoe kan ik een product terugsturen?
Neem ALTIJD contact op met onze klantenservice. Wij zullen u de RMA procedure kort uitleggen om misverstanden te voorkomen.
 
2. Wettelijke afkoelperiode van 14 dagen
Indien u in Nederland een product koopt via internet, dan heeft u middels de wet 'Koop op afstand' altijd het recht om binnen 14 dagen, zonder opgaaf van reden, het product terug te sturen.
 
3. Wat moet ik doen als mijn bestelling beschadigd is aangekomen?
Wij doen er alles aan om beschadigingen tijdens transport te voorkomen. Indien het toch voorkomt dat uw bestelling is beschadigd, neem dan even contact met ons op. Let op! Weiger nooit een bestelling, maar contacteer ons direct. Wij zullen er alles aan doen om u te helpen het product zonder extra kosten om te ruilen.
 

   
   
   
   

| Over ons | Disclaimer | Uw privacy | Nieuws
   

Andere shops van Intrastores B.V.:
Trekhaakshop.nl | Kunststofschroten.nl | Deurklinkhop.nl | Ecodeck.nl